دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

خانه توسعه تجارت

پیشرفت های سریع در تکنولوژی و تغییرات در مدلهای کسب و کار، هر روزه قوانین بازی تجارت را تغییر می دهند. با شدت گرفتن رقابت بین شرکت های بزرگ و کوچک و ظهور کسب و کارهای جدید ، نیاز به تحول در سازمانها از هر زمانی بیشتر احساس می شود و نیاز به علمی شدن مدیریت را برای همگان روشن تر کرده است . ظهور غیر قابل پیش بینی رقبای قدرتمند، از قبیل استارت تاپ ها و یا شرکت های داخلی وخارجی توانمند که تصمیم به ورود به بازار جدید می گیرند از جمله دلایل افزایش ریسک های احتمالی و رقابتی تر شدن محیط کسب و کار می باشدکه درنتیجه این تغییرات در تمامی ساختارها و فرایندهای سازمانی و منابع انسانی  تاثیر گذار است .

شرکت ها برای افزایش توان رقابتی خود ، نیازمند داشتن استراتژی متناسب با نیازهای مشتریان می باشند. این  راهبردها هر کدام باید بر اساس نیاز های مختلف در زمینه های گوناگون از قبیل ارزیابی بازار برای ارائه محصول جدید، ارزیابی رقبا و درک تهدیدها و فرصت ها با برنامه راهبردی شرکت (Strategic Plan)  همسو و یکپارچه تعریف شوند.

خانه توسعه و تجارت - tp home - دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی - طراحی ساختار شرکت - روش های استراتژی بنیادی شرکت - استراتژی اجرایی

روش های استراتژی بنیادی شرکت

روش های استراتژی بنیادی شرکت

Core Strategic Tools

طراحی ساختار شرکت

طراحی ساختار شرکت

Organization Design

استراتژی اجرایی

استراتژی اجرایی

Executing Strategy

همین الان میتوانید با ما تماس بگیرید و از خدمات ما استفاده کنید.

کارکردهای ساختار سازمانی

شکست بازارهای محلی ، جهانی شدن و در دسترس قرار گرفتن محصولات از سراسر جهان باعث تغییر در شکل ، ماهیت و رویه های کنونی در کسب وکارها گردیده است . تغییر ، قطعی ترین رخداد در پیش روی سازمانهاست ، نیاز به یادگیری و حرکت به سمت سازمانهای منعطف و یادگیرنده جزیی از اولویت های هر کسب و کاریست که در شرایط کنونی به دنبال رشد و توسعه پایدار برای سازمان خود است . نیروی انسانی کارآمد ، برنامه ریزی منسجم ، تحلیل درست کسب و کارها ، عبور از سازمانهای سنتی و رسیدن به ساختارهای کارآمد امروزی، هوشمند سازی ، مجهز و به روز شدن با تکنولوژی های جدید ، نظم مالی و بالا بردن بهره وری ، استفاده درست از ابزارهای روز مدیریتی ، تنها بخشی از الزامات پیش روی کسب و کارها و مدیران ارشد سازمان هاست .

هر شركت ، یك نهاد اجتماعی است كه مبتنی بر هدف و دارای سیستمهای فعال و هماهنگ بوده و با محیط خارجی خود ارتباط دارد . در گذشته ، هنگامی كه محیط نسبتا باثبات بود بیشتر سازمانها برای بهره برداری از فرصتهای پیش آمده به تغییرات تدریجی و اندك اكتفا می كردند  اما با گذشت زمان ، در سراسر دنیا سازمانها دریافته اند كه تنها تغییرات تدریجی راهگشای مشكلات كنونی آنان نیست بلکه گاهی برای بقا ، تغییرات را به صورت اساسی و زیربنایی باید در سازمان ایجاد کرد .

خانه توسعه و تجارت - tp home - دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی - طراحی ساختار شرکت - روش های استراتژی بنیادی شرکت - استراتژی اجرایی
خانه توسعه و تجارت - tp home - دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی - طراحی ساختار شرکت - روش های استراتژی بنیادی شرکت - استراتژی اجرایی

تغییر لازمه مدیریت ساختارها و فرآیندها

ساختار سازمان هاي آینده بسيار متفاوت از سازمانهاي کنونی است .کسب وکارها از سازمان كنترل محور به سازمان هاي اطلاعات محور تغييرشكل مي دهند. در حقيقت ، پيشرفت تكنولوژي شيوه انجام كارها را تغيير داده و سبك جدیدي از ساختار سازماني را كه مبتني بر جریان اطلاعات و ارتباطات است به سازمان ها تحميل می کند و مسير تفكر مدیران را تغيير مي دهد در بسیاری از مباحث مدیریتی، سازمان به بدن انسان تشبیه شده چرا که یک موجود پویا و زنده است. همانطوری که پیش نیاز انجام هر درمان و بهبود در بدن، انجام آزمایش های کامل و دقیق برای  بهبود فرآیند درمان موثراست ، درمدیریت همواره معضلات و تنگناهایی وجود دارد که ممکن است به عنوان سدی مانع ازحرکت سازمان در مسیر بهبود باشند.

پاسخ به سولاتی  از قبیل اینکه ساختار و نمودار سازمانی یك شرکت چه کارکردهایی دارد؟وظایف چگونه تخصيص داده شوند؟ الگوهای تعاملی سازمان کدامند ؟ تقسيم وظایف به چه روشی انجام می شود؟ فرایندهای انجام کار به چه صورت است ؟   بسیار با اهمیت می باشد. صاحبان کسب وکارها می توانند  با بهره گیری از دانش و تجربه مشاورین مدیریت  که با نگاهی فرا سازمانی اقدام به مهندسی مجدد ساختارها و فرایندها و منابع انسانی نموده و باعث حل مشکلات و یافتن راهکارهای بهینه ، حل مشکلات و درنتیجه به رشد و بهبود عملکرد شرکت کمک شایان نمایند.

مشاوره و خدمات دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

مشاورین ما با سابقه فعالیت مدیریتی در صنایع مختلف آماده ارائه راهکارهای استراتژیک به کسب و کارها در زمینه های مدیریتی ذیل می باشند:

روش های استراتژی بنیادی شرکت (Core Strategic Tools):

  • SWOT Analysis
  • Porter’s 5 forces
  • Critical Success Factors(CSFs) / Key Results Areas (KRA’s)

طراحی ساختار شرکت (Organization Design) :

  • The McKinsey 7-S Framework

  • Strategic Alliances

  • Diversification

استراتژی اجرایی (در جهت اهداف شرکت) Executing Strategy  :

  • Balance Score card (BSC)
  • Turnaround Management
  • The Pyramid of Purpose
  • Objective, Goals, strategies, and measures (OGSM) Frameworks
  • Simons’ Seven Strategy Questions
  •  استراتژی منابع انسانی (جذب ، گزینش ، آموزش )
  • تهیه چارت سازمانی وتدوین شرح وظایف
  • تدوین فرآیندها و روشهای سازمانی
خانه توسعه و تجارت - tp home - دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی - طراحی ساختار شرکت - روش های استراتژی بنیادی شرکت - استراتژی اجرایی
اتاق حقوقی- خانه توسعه و تجارت - tp home

پیج اینستاگرام

دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

خانه توسعه تجارت

آخرین مقالات دپارتمان مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

مدیریت یک دقیقه ای
اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی
حمیدرضا خان محمدی

مدیریت یک دقیقه ای

چرا مدیریت یک دقیقه ای؟ مدیریت یک دقیقه ای به معنا و مفهوم گرفتن نتایج بزرگ در زمان کوتاه می … ادامه مطلب

کسب وکار
اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی
حمید زارع

10درس مدیریتی از  چرچیل

10 درس مدیریتی از چرچیل وینستون چرچیل (1874- 1965) شخصیتی ساده با پیچیدگی­ های خاص دارد. چرچیل، سیاستمدار بزرگ بریتانیایی … ادامه مطلب

پاداش مدیریت
اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی
حمید زارع

پاداش ، بزرگترین اصل مدیریت

پاداش ، بزرگترین اصل مدیریت  “مایکل لوبوف” نویسنده کتاب “بزرگترین اصل مدیریت دنیا”، می گوید چند مورد از چیزهایی که … ادامه مطلب

مذاکره
اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی
محمد توفیقی

اطلاعات قلب مذاکره

اطلاعات قلب مذاکره یکی از مهارتهای مهم برای موفقیت مدیران و صاحبان کسب و کار توانایی مذاکره کردن است. مذاکره یک … ادامه مطلب

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟