راز موفقیت آمازون در چیست؟

راز موفقیت آمازون

راز موفقیت آمازون چیست


راز موفقیت آمازون در چیست؟

از یک کتاب فروشی آنلاین تا غول صنعت خرده فروشی در جهان!

چیز های بزرگ از گام‌ های کوچک تشکیل شده‌ اند. درخت بزرگ بلوط از یک بلوط شروع می‌ شود(جف بیزوس)

آمازون فعالیت خود را در سال 1995 با کتاب فروشی آنلاین آغاز کرد و سپس اقدام به فروش محصولات نو و دست دوم از طریق اینترنت نمود. جف بیزوس مدیر عامل و مؤسس شرکت آمازون در همان شروع کار در مصاحبه ای اعلام کرد که ممکن است تا مدت ها به سوددهی نرسد و افق و چشم انداز بلند مدتی دارد . با این وجود توانست در همان ماه اول شروع فعالیت موفق به فروش کتاب به 40 کشور جهان شود!

اگر تمام چیزی که می‌ خواهید انجام دهید کار کردن با یک افق زمانی سه ساله است، پس رقیبان زیادی خواهید داشت. ولی اگر می‌ خواهید در یک افق زمانی هفت ساله کارتان را انجام دهید آن وقت رقیبان کمتری خواهید داشت ! زیرا شرکت‌ های کمی مایل به انجام چنین کاری هستند (جف بیزوس)

انتخاب نام آمازون

نخستین نامی که جف بیزوس برای شرکت خود انتخاب کرد،  Cadabra بود. این نام چیزی معادل “اجی مجی” است. هم وزنی این واژه با cadaver به معنای جسد باعث شد که بزوس تصمیم به تغییراین نام کند.

بیزوس نام آمازون را از لغتنامه  برای شرکت خود انتخاب کرد . شاید به دلیل اینکه آمازون  مکان عجیب و غریب و متفاوتی بود و او به دنبال تمایز بود و میخواست همانند رودخانه آمازون، بزرگترین رود جهان، تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی شود!

لوگوی آمازون

در ابتدا لوگو یه طرح انتزاعی از رودخانه آمازون بود که جف بیزوس خیلی زود آن را تغییر داد. لوگوی آمازون مرتبط با نام این برند است. لوگوی آمازون برگرفته از نام آمازون به صورت تایپوگرافی است. لوگویی با یک فلش نارنجی که لبخند را در ذهن تداعی می کند. و به صورت هوشمندانه ای نشان می دهد که هر آنچه شما بخواهید از A تا Z در آمازون وجود دارد!

ولی راز موفقیت شرکت آمازون در چیست؟

  • خلاقیت، و استفاده از فعالیت های نوآورانه

یکی از ویژگی های جالب این سایت، امکان ورق زدن آنلاین کتاب هاست تا خریدار با اطمینان بیشتر برای خرید اقدام کند.

  • خدمات مشتریان در کلاس جهانی!

با نگاهی به چشم انداز و مأموریت شرکت می توان به خوبی متوجه شد که جف بیزوس اساس و تمرکز شرکت را برخدمت دهی به مشتریان قرار داده است تا فروش ، سود بالا و …

چشم انداز: تبدیل شدن به مشتری‌مدارترین شرکت روی زمین؛ شرکتی که در آن، مشتریان می‌توانند هر چیزی را که دل‌شان میخواهد، به صورت آنلاین کشف و پیدا کنند، و بخرند!

مأموریت: نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که به مشتریان‌مان پایین‌ترین قیمت ممکن، بهترین حق انتخاب، و حداکثر راحتی را ارائه دهیم.

  • تیم اجرایی قوی

انجام بی نقص سفارشات مشتریان و همچنین  ایجاد مراکز پخش در سراسر دنیا و امکان سریع مرسولات توسط به کارگیری کارکنان با تجربه و مدیریت مدبرانه

  • ارتباط عالی با فروشندگان

آمازون به فروشندگان خود امکان ارائه ی تخفیف های قیمتی به مشتریان را می دهد که می توان این را یکی از دلیل موفقیت آمازون دانست.

کاری کنید که کارکنان خودشان را مانند مالک ببیند (جف بیزوس)

  • توسعه ی بازارهای جدید و تنوع محصولات

از فروشگاه آنلاین کتاب تا خرده فروشی (محصولاتی نظیر موسیقی، کتاب، وسایل الکترونیکی، سلامت و زیبایی، خودروسازی، سبزیجات

  • مدیریت نقشه سفر مشتری!

به خدمت گرفتن تیمی با تجربه و حرفه ای به منظور تحقیق درباره کاربران و نیازسنجی آنها تا  طراحی تعامل گرفته توسعه وب

مشتریان را تحت نظر داشته باشید نه رقبا را (جف بیزوس)

  • طراحی و محتوای قوی

تعداد بالای کلمات کلیدی در محتوای سایت ، سئو بسیار قوی  و طراحی هوشمند سایت

 

در حال حاضر برند آمازون توانسته با ارزشی حدود 220 میلیارد دلار   با ارزش ترین برند جهان در سال 2020  و به غول صنعت خرده فروشی در جهان تبدیل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟