از یک نام تجاری قدرتمند تا نماد یک محصول یا صنعت!چگونه؟

نام برند جایگزین نام محصول

نام برند جایگزین نام محصول


یک نام تجاری می تواند به قدری قدرتمند و تأثیرگذار باشد و جای خود را در ذهن مشتری باز کند که  به مرور زمان آن نام تجاری جایگزین نام یک محصول یا حتی نام یک صنعت شود.

نام  تجاری مثل وایتکس بجای  ماده سفید کننده یا نام تجاری پفک که بجای اسنک پنیری به کار می روند.

به نظر میرسد یکی از مهمترین دلایل برای تأثیر و ماندگاری برخی از این نام ها و جایگیری آنها در ذهن مخاطب بجای نام محصول آن بود که در نوع خود اولین بودند.

مثلا:

پفک نمکی اولین بلغور ذرت نمکی در ایران بود که با این شکل و شمایل به بازار آمد

وایتکس برای اولین بار به عنوان مایع سفیدکننده وارد ایران شد

کلینکس  اولین نام تجاری بود که  دستمال کاغذی بهداشتی تولید کرد

یا کوکاکولا اولین نوشیدنی‌ای بود که با ترکیب دانه کولا ساخته شد

در گذشته شاید این استدلال درست بود که اولین بودن در یک صنعت باعث می شد که نام آن برند برای آن محصول بماند حتی اگر محصولاتی با کیفیت تر تولید می شد اما امروزه این رویه تغییر کرده و دیگر اولین بودن باعث نمی شود که یک نام تجاری بر روی محصول بماند.

در واقع می بینیم کسی که بهترین تجربه را به شکل منحصر به فردی برای مشتری خلق می کند در ذهن ها می ماند و نام آن نماد آن محصول یا صنعت می شود.

در دنیای امروز برای آنکه بتوانید در ذهن مخاطب خود به عنوان یک نماد  از یک جامعه بزرگتر ماندگار شوید، باید یک مزیت رقابتی تعریف کنید . یک تجربه منحصربه فرد یا تازه!

شما چطور می توانید در کسب و کار خود، تجربه ای متفاوت برای مشتریانتان خلق کنید؟؟؟؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟