چطور یک نام تجاری قدرتمند داشته باشیم

نام تجاری قدرتمند

باید ها و نبایدهای انتخاب نام تجاری مناسب

برای نام‌گذاری نام تجاری خود ممکن  ایده های مختلفی داشته باشید. اما چطور می توانیم بفهمیم که آیا این نام برای کاری که میخواهیم شروع کنیم مناسب هست یا خیر؟  برای انتخاب یک نام تجاری قدرتمند برای کسب و کار تجاری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید همین زمان را صرف تغییر آن کنید.

 

  • در انتخاب نام تجاری شاهنامه ننویسید!!!

نام تجاری باید کوتاه باشد و بیان راحتی داشته باشد . به برندهایی مثل اپل، نایک، سونی توجه کنید. انتخاب نام کوتاه باعث می شود که یادآوری نام راحت تر باشد و در ذهن ماندگار شود

  • بهتر است که  اسم برند شما املا و تلفظ راحتی داشته باشد

بهتر است که  نام برند شما املا و تلفظ راحتی داشته باشد؛ مثلا فکر کنید نام تجاری شما را جایی بشنوند ولی چون املای درست آن را نمی دانند ، نتوانند شما را در فضای مجازی جستجو کنند.  یا نام برند شما را ببینند ولی با کلمات دیگر آن را اشتباه بگیرند.

  • نام تجاری باید مرتبط ولی قابل توسعه باشد!

برخی بر این باورند که بهتر است نام تجاری  با زمینه فعالیت مرتبط باشد. ولی به این نکته توجه کنید که تجارتی که شروع می کنید یا حتی محصولی که به دنبال نام تجاری مناسبی برای آن هستید ممکن است بعدها گسترش پیدا کند و زیرمجموعه های مختلفی را شامل شود پس بهتر است مرتبط باشد ولی به این نکته مهم توجه کنید که آن نام محدود نبوده و قابل توسعه باشد.

  • دامنه سایت و همینطور شبکه های اجتماعی را بررسی کنید

وقتی یک نام تجاری را انتخاب کردید بهتر است بررسی کنید که دامنه سایت آن در دسترس است یا خیر ؟ بهترا ست اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت و کسب و کار خود پیدا کنید.

می توانید برای بررسی آزاد بودن دامنه از سایت های مختلفی چون who.is کمک بگیرید.

علاوه بر بررسی دامنه نام تجاری بهتر است بررسی کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی دیگر نیز وجود نداشته باشد. شما باید در تمام رسانه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و  جستجو کنید تا نام تجاری شما یا حتی شبیه نام تجاری شما وجود نداشته باشد.

چون برای ماندگاری در ذهن باید متمایز و منحصربه فرد باشید!

  • نام تجاری شما باید قابلیت ثبت قانونی را داشته باشد و همینطور نباید قبلا ثبت شده باشد

ممکن است بعد از انتخاب نام برند، بخواهید شرکتی با همین نام ثبت کنید. بهتر است قبل از اینکه نام برند خود را نهایی نمایید بررسی کنید که ایا شرکتی  در زمینه فعالیت شما با این نام وجود دارد یا خیر؟ یا چه شرکت هایی با نام برند شما فعالیت دارند و یا نام برند شما در چه شرکت هایی (به صورت ترکیبی) به کار رفته است؟ برای این منظور می توانید از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور https://ipm.ssaa.ir/ استعلام بگیرید.

  • تحقیقات بازار و آنالیز رقبا

در هر زمینه ای که بخواهید فعالیتی را شروع کنید، قبل از هر کاری بهتر  است رقبا را بررسی کنید. برای داشتن یک برند موفق باید تمایزی بنیادین داشته باشید. نام تجاری شما نه تنها نباید شبیه نام تجاری رقبایتان باشد، بلکه بهتر است کاملا با نام تجاری رقبا متفاوت باشد. مثلا اگر نام تجاری رقبایتان با “یی” تمام میشود بهتر است نام تجاری شما با آن به پابان نرسد.

نام تجاری شما هویت شماست در انتخاب آن دقت کنید!

موفق و پیروز باشید

نام تجاری قدرتمند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟