
ولی اله افخمی
مهدی کرباسیان
محمدرضا نعمت زاده
رضا ویسه
سعید سرکار
سید امیرعباس حسینی
ابوالفضل پایداری
مرتضی سلطانی
محمدرضا انصاری
محسن جلال پور
ابراهیم جمیلی
احمد مهدوی ابهری
مهدی عبدیان
علی رجالی
امیررضا ثابت پی
هاله حامدی فر
خانه توسعه تجارت ، شرکتی فرا ملیتی است که با هدف توسعه روابط و گسترش فعالیت تجاری بین کشور های متقاضی در اقصی نقاط جهان ایجاد شده و هدف اصلی آن توانمند سازی بنگاه های تولید و تجاری برای گسترش بازار ، توسعه برند تجاری و کسب آگاهی و اطلاعات از محیط کسب و کار کشورهایی است که می توانند ، بازار هدف تجاری این شرکت ها محسوب شوند.
در بسیاری از کشورها این وظیفه برعهده سازمان توسعه تجارت آنهاست که به اختصار آنها را TPO (Trade Promotion Organization) می نامند و در هر کشوری تحت یک نام مشخص این وظایف را عهده دار بوده و تعقیب می کند. نظیر جترو (Jetro) سازمان تجارت خارجی ژاپن ، مرکز تجارت و سرمایه گذاری کره کنونی کوترا (Kotra) و ایران نیز سازمان توسعه تجارت ایران ، این هدف را در دستور کار خود دارد.
با این وصف مشکلات ساختاری و فرهنگ نفتی حاکم بر کشور مانع از شکل گیری ساختاری توانمند ، چالاک ، انعطاف پذیر و مؤثر در ایران شده و تقریباً نقش کم رنگی از این ساختار را در شکل گیری جغرافیایی وسیع از تجارت خارجی کشور شاهد هستیم.
شعبه ایران خانه توسعه تجارت در نظر دارد با بهره گیری از ظرفیت این خانه در سطح بین المللی ضعف های موجود در ساختار نظام تجارت خارجی کشور را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند.
با توجه به اینکه ایران 15 کشور همسایه دارد که سالانه بالغ بر 1200 میلیارد دلار کالا وارد می کنند و سهم ایران از بین این بازار با 24 میلیارد دلار کمتر از 2 درصد است ، ضرورت دارد که یا ساختار سازمان توسعه تجارت ایران بازسازی و تقویت شود و یا بخش خصوصی در این زمینه نقش فعالتری ایفا کند.
خانه توسعه تجارت بات این هدف آرمانی و با رویکرد توانمند سازی ، آموزش و ترویج و توسعه تجارت و تلاش دارد تا این خلاء تاریخی در فضای کسب و کار ایران را پر کرده و به نیاز بالقوه اقتصاد ایران که لوکوموتیو توسعه سایر بخش های صنعتی و خدماتی است ، پاسخی به موقع دهد.
بهره وری را به تولید محدود نکنیم !
ضرورت و اهمیت ارتقای بهرهوری برای اقتصاد کشور بهویژه در حوزه تولید بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم اقتصاد کشور در عرصه جهانی و منطقهای توان رقابت داشته باشد باید سطح بهرهوری را تا آنجایی که ممکن است بالا ببریم. در حقیقت موفقیت در عرصه جهانی نیازمند دستیابی به سـطح بالاتری از بهرهوری است.
خانه توسعه تجارت (Trade Promotion Home) با هدف تغییر نگاه فعالان اقتصادی نسبت به تجارت بین الملل، بازنگری در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشورها و اصلاح ساختار صنایع کوچک و متوسط به ویژه در دوران پسا کرونا، پا به عرصه وجود گذاشت و با مشارکت صاحبان اندیشه، نخبگان، اهالی فن و صاحبان صنایع در صدد بازتعریف دنیای جدید تجارت شد. دنیایی که در آن مفاهیم تولید و تجارت در حال تغییرند و دیگر نمیتوان با همان الگوهای قدیمی، فرآیند رشد و توسعه را در آینده طی کرد و گسترش جغرافیایی تجاری را محقق ساخت.
خانه توسعه تجارت (TPHome)
خانه توسعه و تجارت با تحلیل فرصتها و تهدیدها، وضعیت موجود و مطلوب و آسیب شناسی فرآیندهای مدیریتی در صدد تعریف و تدوین الگوهای جدید برای مفاهیمی چون رقابت پذیری، برندینگ، R&D ، تنوع بخشی به محصولات و خدمات تجاری، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی گرم برآمده است و امیدوار است که با تبدیل شدن به یک کانون نخبگی در این عرصه، نقش متفاوتی را در آینده تجارت جهانی ایفا کند.
نقشه جهانی کشور های تجاری هدف

خدمات
خانه توسعه تجارت (TP Home)