در مذاکرات چک لیست را جدی بگیریم

چک لیست در مذاکرات

در مذاکرات چک لیست را جدی بگیریم

از وظایف اصلی و مهم مدیران تشکیل جلسات و انجام مذاکرات کاری برای سازمان و کسب و کار خود است. 

 یکی از نکات مهم در این جلسات تهیه چک لیست از جریان مذاکره است که باید آن را بسیار جدی دنبال کرد. متاسفانه در برخی مواقع تهیه چک لیست کم اهمیت شمرده می شود که باعث از دست دادن شانس کسب منافع بیشتردر مذاکرات می شود.

تهیه چک لیست مخصوصا در مذاکراتی که چند جلسه به طول می انجامد و یا توافقاتی که از موارد بسیار زیاد و بخش های مختلف تشکیل شده بسیار ضروریست تا اولا از منافع به دست آمده در جریان مذاکره دفاع کرد و هم از بحث مجدد بر سر موارد تکراری جلوگیری نمود.

نکته قابل توجه دیگر آن است که هر کس چک لیست کامل تری داشته باشد به حافظه جلسه تبدیل می شود و کم کم ارجاعات در حین بحث ها به او بیشتر شده و تبدیل به شخص اثر گذار در جلسه می شود، از سوی دیگر این شخص کسی است که می تواند به خاطر اطلاعاتی که از جریان مذاکره و توافقات ثبت کرده ، پیش نویس توافق را تدوین کند و در آن مواردی را به نفع خود کم اهمیت و یا پر اهمیت تر جلوه داده و دست برتر در مذاکره و توافق نهایی را داشته باشد درنتیجه نباید از اهمیت تهیه چک لیست در جلسات کاری و مذاکرات غافل ماند.

اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

توافقچک لیستکسب و کارمدیریتمذاکره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟