10درس مدیریتی از  چرچیل

کسب وکار

10 درس مدیریتی سبک چرچیل


10 درس مدیریتی از چرچیل

وینستون چرچیل (1874- 1965) شخصیتی ساده با پیچیدگی­ های خاص دارد.

چرچیل، سیاستمدار بزرگ بریتانیایی است که به واسطه­ی هوش و ذکاوت مثال زدنی­اش در سیاست، جنگ جهانی دوم را به نام او یعنی “جنگ چرچیل” نامیدند.

سرآمدی چرچیل غیر­قابل انکار است، از این رو مدیران برجسته دوست دارند بدانند که او چه کرد که توانست چهره­ای چنین متنفذ را در جهان از خود بر جای بگذارد.

ما دراین مقاله به 10 درس مدیریتی از چرچیل بر اساس سبک مدیریتی او اشاره می کنیم:

  1. معنای استراتژی را آمادگی برای جابه جایی اولویت‌ها می‌دانست.
  2. وقتی مسایل برخلاف میل او بود، می‌گفت: زمان یادگیری و تغییر است.
  3. وقتی اشتباه می‌کرد از زیردستان خود عذرخواهی می‌کرد.
  4. 90 درصد مدیریت را در هماهنگی امور با دیگران می‌دانست.
  5. برای سخنرانی‌های خود بسیار وقت می‌گذاشت.
  6. از نظر او، مدیریت جز حل و فصل بحران نبود.
  7. با افراد قوی کار می کرد؛ حتی اگر بحث بر انگیز باشند.
  8. معتقد بود افراد قوی عموماً آمادگی کنار آمدن را دارند و ضعیف‌ها بیشتر دعوا می‌کنند.
  9. مسایل سخت با مخالفان خود را سر میز ناهار یا شام مطرح می‌کرد.
  10. از 9 صبح تا 2 بامداد روز بعد کار می‌کرد.

 

آیا شما در زندگی و کسب و کارتان این درس ها رو رعایت می کنید؟

اتاق مدیریت ساختارها و فرآیندهای سازمانی

استراتژیکسب وکارمدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟