درس های نوآوری از شرکت لگو

شرکت لگو

درس های نوآوری از شرکت لگو


شرکت لگو 

شرکت لگو که خط تولید اسباب بازیهای پلاستیکی لگو را در اختیار دارد، شرکتی دانمارکی است که تاریخچه اش به سال ۱۹۳۲ باز می گردد که به منبعی الهام‌بخش برای مدیران، کارآفرینان و فعالان دنیای تجارت تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم محصولات لگو، طراحی و مقاومت آن‌ها است. در تمام جهان این حقیقت پذیرفته شده که اسباب‌بازی‌های لگو هیچ‌گاه فرسوده نمی‌شوند.

داستان شرکت لگو همیشه با موفقیت همراه نبوده است.این شرکت در سال‌های متمادی به خاطر تلاش برای گسترش بازار، ضررهای زیادی متحمل شده است.

طبق گزارش گاردین، در میانه‌ی دهه‌ی ۲۰۱۰، لگو با بدهی ۸۰۰ میلیون دلاری روبرو بود.اما مدیران و تصمیم‌گیرندگان اصلی این شرکت هیچ‌گاه دست از تلاش برنداشته و  با نوآوری این ضرر را جبران کردند.

سالهاست که شرکت لگو در نوآوری بسیار سرآمد است و در این زمینه سبک و سیاق خود را دارد.در سال ۲۰۱۶ این شرکت به درآمد ۲.۴ میلیارد دلار رسید و پر درآمدترین شرکت اسباب بازی سازی دنیا محسوب می گردد.

داستان فعالیت این شرکت و استراتژی‌های مورد استفاده‌ی مدیران، برای هر شرکتی اعم از فعالان در صنعت اسباب‌بازی یا دیگران، درس‌های زیادی دارد.

مهمترین درسهایی که می توان در حوزه نوآوری از شرکت لگو گرفت عبارتند از:

1.هیچوقت بدون داشتن جهتی مشخص دست به نوآوری نزنید که ریسک بالایی دارد.

2.در جایی دست به نوآوری بزنید که با هسته اصلی فعالیت کسب وکار  شما مرتبط باشد.

3.برای کاهش صدمات وارده بر برند شرکت از پروژه های نوآوری کوچک‌ با بودجه محدود شروع کنید.

4.خودتان محصولات و خدمات رو بهتر کنید تا قبل از اینکه رقبا شما را مجبور به اینکار کنند.

5.از نوآوری باز استفاده کنيد و به صدای مشتریان خوب گوش دهید.

6.فرهنگی برای نوآوری در داخل کسب وکار ایجاد کنید که در آن افراد بتوانند آزادنه ایده های خلاقانه و کاربردی دهند.

فکر می کنید کسب وکار شما چقدر از این درسها فاصله دارد؟

اتاق بازاریابی و فروش

رقباکسب وکارمحصولات وخدماتنوآوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟