شکست در بازاریابی، نعمتی بزرگ

بازاریابی

Marketing failure


شکست در بازاریابی، نعمتی بزرگ

ما در ایران با پدیده ای روبه رو هستیم بنام شکست در بازاریابی . اغلب شرکتها تا به این مرحله می رسند از تلاش دست برداشته و یا بازاریابی را زیر سوال می برند اما دیوید گاگینز در کتاب خود به نام «نمی‌توانی به من آسیب بزنی»، می‌گوید:

در زندگی هیچ نعمتی به اندازه شکست، مورد غفلت و چشم‌پوشی واقع نشده است من بارها از این نعمت بهره‌مند شده‌ام و آموخته‌ام به شکست‌هایم عشق بورزم

زیرا اگر شکست‌های‌تان را به خوبی کالبدشکافی کنید، سرنخ‌هایی خواهید یافت که کجا به اصلاحات نیاز دارید و چطور در نهایت به هدف‌تان می‌رسید

نظرات گاگینز کاربرد گسترده‌ای در بازاریابی، به خصوص در دو موضوع «معرفی محصولات جدید» و «جذب مشتریان ناراضی» دارد

طبق گزارش دانشگاه هاروارد، بیش از 95 درصد از محصولات جدیدی که در آمریکا معرفی می‌شوند، شکست می‌خورند. ولی آیا شرکت‌ها دست از خلاقیت و معرفی محصولات جدید بیشتر می‌کشند؟

قطعا خیر، چون به خوبی می‌دانند که شکست، مقدمه‌ای بر پیروزی است و اگر خلاقیت نداشته باشند، در نهایت از بازار حذف می‌شوند

شرکت‌های حرفه‌ای همچنین می‌دانند مشتریان ناراضی‌شان، مهم‌ترین منبع یادگیری هستند، چون خطاها و روش اصلاح آن را به شرکت نشان می‌دهند.شما در این مورد چطور فکر می کنید؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟