مشتریان نامناسب را اخراج کنید!

مشتریان نامناسب را اخراج کنید!

وقتی درباره موفقیت در بازارهای به شدت رقابتی امروزی صحبت می‌شود، کمتر کسی به فکر استراتژی «اخراج مشتریان نامناسب» می‌افتد

اگر در گذشته صاحب کسب و کار بوده‌اید، بدون شک مشتریانی داشته‌اید که از ورود آن‌ها پشیمان شده‌اید. آن‌ها بیشتر از آنچه می‌پردازند می‌خواهند. همیشه شکایت داشته و وقت زیادی را می‌گیرند.اگر می‌خواهید امسال رکوردی در رشد خود تجربه کنید، فقط هر مشتریی را به کسب و کارتان راه ندهید. بلکهه مشتری خود را بر اساس مشتری ایده آل بنا سازید.

خیلی از فروشندگان، به دو دلیل از اخراج مشتریان نامناسب، هراس دارند: یک، برای جذب آنها تلاش کرده‌اند و با اخراج مشتریان نامناسب، تلاش‌شان هدر می‌رود؛ دو، تصور می‌کنند می‌توانند در طول زمان، مشتریان نامناسب‌ را به مشتری مناسب تبدیل کنند

اما فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که گاهی اوقات باید به بعضی از مشتریان، نه بگویند و با آنها معامله نکنند. برای همین، تشخیص این که به کدام مشتری نه بگوییم، یکی از مهارت‌های یک فروشنده حرفه‌ای است.

هدف شما باید این باشد که در یک حوضچه کوچک ماهی بزرگ شوید! ایجاد یک کسب و کار بالاتر از تعداد فروش است. هدف شما باید ساختن چیزی باشد که از آن لذت می‌برید. در نتیجه مشتریانی را که از کار با آن‌ها لذت می‌برید جذب کنید.

فروشندگان حرفه‌ای معمولا به هفت نوع مشتری «نه» می‌گویند:

1- مشتریانی که سود معامله با آنها، نسبت به زحمت و هزینه‌ای که متحمل می‌شویم، خیلی کمتر است.

2- مشتریانی که همیشه توقع و انتظاراتی فراتر از قوانین شرکت دارند.

3- مشتریانی که محصول مورد نیازشان را نداریم و اگر به آنها وعده دروغ بدهیم، ممکن است برای همیشه آنها را از دست بدهیم.

4- مشتریانی که علی‌رغم تلاش‌مان برای جلب رضایت‌شان، همواره ناراضی هستند و توقع‌شان تمامی ندارد.

5-مشتریانی که هر بار به دلایل غیر قابل قبول، تمام یا بخشی از سفارش تحویل داده شده قبلی‌شان را پس می‌دهند.

6-مشتریانی که هزینه ارائه خدمات پس از فروش به آنها، بالاتر از عرف شرکت است.

7-مشتریانی که فروش به آنها، خارج از برنامه و استراتژی بازاریابی شرکت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟