راز محبوبیت برند نایکی


راز محبوبیت برند نایکی

چرا این تیک انقدر محبوب است؟ بخاطر نماد؟ یا بخاطر بازاریابی؟

برند نایکی از به یاد ماندنی ترین برندهای امریکایی است و با دیدن لوگوی آن به راحتی قابل شناسایی است.

لوگوی نایکی نمادی از بال خدای پیروزی در یونان!

برخی معتقدند که ایده اصلی لوگوی نایکی الهام گرفته از یک داستان یونانی است. در این داستان یونانی، نایکی الهه ی پیروزیست . نایکی جنگجویان را تحت تأثیر قرار می دهد تا وارد میدان نبرد شوند و به آنها جسارت و انگیزه می بخشند.  یونانیان می گویند، شعار نبرد آنها “نایک” است، و نماد swoosh نشان می دهد که نبرد پیروز شده است. انتخاب نام نایکی ارتباط معناداری با مفهوم پیروزی، قهرمانی و جسارت دارد و طراحی آن در عین سادگی توانسته به خوبی الهام بخش قهرمانی و جسارت باشد.

شعار نایک

فقط انجامش بده! Just Do It

نایک به شعار “فقط انجامش بده” معروف است و این شعار بیش از 25 سال است که در رده معروف ترین و موفق ترین شعار های دنیا قرار دارد.

این شعار الهام گرفته از آخرین جمله یک قاتل سریالی است که در لحظه اجرای حکمش گفته بود«انجام بدید» که با اندکی تغییر این جمله به شعار نایک تبدیل شد.فقط انجام بده!

 نایک با این شعار بدون در نظر گرفتن سن ، جنسیت،  میزان آمادگی جسمانی وتناسب اندام… همه مردم را مخاطب قرار داد.

این شعار تبلیغاتی به نایک کمک کرد تا بین سال های 1988 تا 1998 سهم بازار نایک از 18به 43درصد افزایش پیدا کند

استراتژی نایک در کسب و کار

تولید محصولات با کیفیت و منحصر به فرد همراه با نوآوری های روز دنیا

ارائه خدمات برتر به صورت مداوم به مشتریان

حامی مالی ورزشکاران بزرگ در سراسر جهان و انجمن‌های بزرگ ورزشی مانند NFL و NBA و رویدادهای ورزشی بزرگ مانند المپیک

همکاری  با ستارگان دنیای ورزش از سال ۱۹۸۰ تا به امروز

مایکل جردن یکی از اولین و محبوب‌ترین تبلیغ کنندگان این برند بود. او به قدری محبوب بود که همکاری خودش را با نایک ادامه داد و خط تولید کفش‌هایی با نام ایر جردن را راه‌اندازی کرد)( میتونه عکس مایکل جردن قرار بگیره و تصاویری از کتانی های نایک

زنجیره ارزش نایک!

الهام گرفتن از یک داستان تاریخی با مضمون قهرمانی ، شجاعت و جسارت، کیفیت برتر به همراه نوآوری، تبلیغات و بازاریابی قدرتمند و همچنین حمایت های گسترده از قهرمانان و جامعه ورزشی این زنجیره ارزش را کامل کرد به گونه ای که امروز ارزش برند نایک  این برند 49 ساله از 34 میلیون دلار فراتر رفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

سلام!

همین حالا با کارشناس ما صحبت کنید.

× چطور میتونم کمکتون کنم؟